Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror, som till exempel DVD-filmer, leksaker etc., om plomberingen är obruten. Läs mer här: Konsumentverket om ångerrätt
Ångerrätt gäller inte på demo exemplar eller butiksexemplar.
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.
Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här: Konsumentverket om reklamationer
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.
Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.
GARANTISEDEL
Dutti Beds lämnar 10 års garanti på ram och resårbrott:
1. Garantin gäller för brott på resårsystemet eller ramen. Dutti Beds beslutar om lagning eller byte.
2. Garantin omfattar inte skador på bolster, ribbor, stoppning, bäddmadrasser eller normalt slitage.
3. Dutti Beds bedömer om ram eller resårbrott är orsakat av material- eller produktions fel eller annan typ av skada.
4. Eventuell reklamation görs till Sängexponering Sverige ab. Krav är att original Inköpskvitto måste uppvisas.
5. Dutti Beds kan kräva att sängen ska skickas tillbaka till fabriken för kontroll.
Dutti Beds äger rätt att få ersättning för nedlagda kostnader vid felaktig reklamation.
Varan får inte återsändas utan överenskommelse med Dutti Beds.
6. Dutti Beds förbehåller sig rätten att ersätta med en likvärdig produkt om den reklamerade produkten inte längre finns i sortimentet.
Dutti Beds lämnar 3 års garanti på motorer till Dutti Ställbara Sängar:
1. Garantin gäller för motorerna på Dutti Beds Ställbara Sängar. Dutti Beds beslutar om lagning eller byte.
2. Garantin omfattar inte skador uppkomna av yttre åverkan eller onormala påfrestningar.
3. Dutti Beds bedömer om motorskada är orsakat av material- eller produktions fel eller annan typ av skada.
4. Eventuell reklamation görs till Sängexponering Sverige ab. Krav är att original Inköpskvitto måste uppvisas.
5. Dutti Beds kan kräva att sängen ska skickas tillbaka till fabriken för kontroll.
Dutti Beds äger rätt att få ersättning för nedlagda kostnader vid felaktig reklamation.
Varan får inte återsändas utan överenskommelse med Dutti Beds.
6. Dutti Beds förbehåller sig rätten att ersätta med en likvärdig produkt om den reklamerademotorn inte längre finns i sortimentet.
Sängexponering Sverige ab Tfn: 063-12 99 10 /info@sangexpo.se/www.sangexpo.se